tisdag 15 juni 2010

Inspiration i Helsingborg

Det var Helsingborg och Helsingör i helgen som var. Mycket, mycket trevligt! Spontant tog vi oss till Louisiana och där är alltid mysigt att vandra omkring. I synnerhet tyckte jag om den pågående utställningen med verk av Warhal. Giacomettis små och stora skulpturer står kvar och det är hemkänsla att bara få vara där en stund ibland.
Helsingborg bjöd på en lustig fontän och jag minns hur jag försökte fånga vattenfigurer i Malmös Folkets Park för många år sedan. Då tänkte jag måla akvareller, nu vet jag inte än men vattnet triggar fantasin och det är viktigt.

Annars är jag mest bra på att göra ingenting just nu känns det som. Jag har massor av fotografier att redigera och se vilka som det blir någonting av. Jag har kli i fingrarna för händerna längtar penslar och färger. Det kan bli mycket av allt och det kan sluta med ingenting.

Använda inspirationsbilderna kanske är en god idé.....?!

2 kommentarer:

  1. WOW!!!

    Är du ens medveten o hur du har utvecklats i ditt fotograferande under detta året???
    Så himla duktig är du ;)

    SvaraRadera
  2. Låter som du hade en underbar helg!

    Jag är också så periodvis. Att jag läser i flera böcker samtidigt, utan att kunna hitta ro att bara läsa en i taget.

    Verkligen vackert foto!!!

    SvaraRadera