torsdag 16 juni 2011

Döden på en blek häst av Amanda Hellberg


Jag tyckte mycket, mycket om Amanda Hellbergs förra bok "Styggelsen". Som jag minns den var det en rysare av stora mått och mina förväntningar på "Döden på en blek häst" var mycket höga.
Jag är något besviken. Det är på inga vis en dålig roman/historia men det fattas något som fanns i den förra av hennes böcker.
Det är en snabbläst bok och jag kommer ge den en chans till när vintermörkret sänker sig. Kanske var det solen som förtog rysningarna idag när jag sträckläste den i en solstol på lånad altan?

Handlingen då; Maja Grå åker till England för att studera konst i Oxford. Innan hon åker till Oxford stannar hon i Brighton för att träffa polisen som hade hand om hennes mors mordutredning. Parallellt med att Maja börjar sina studier söker hon också vad som hände hennes mor som hon inte sett sedan hon var liten. Eller är det hennes mor som ber henne ta reda på vad som hänt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar