måndag 15 augusti 2011

Höstknutar

Slår knut.
Alla tankarna trängs och alla bilderna vill fram. Vardagsjobbet tar så otroligt mycket tid och energi, även om jag även där försöker tänka så fritt jag bara kan emellan uppgifterna som är en helt annan jag. Den jag som är arg och rivig och säkert ser sur och butter ut hela tiden.
Jag kan tänka på min älskade make och bubbla inombords av glädje över hur lycklig jag är. Fram kommer det inte, inte där. Där är jag fasad. Tills den krackelerar. Det gör den oftast när jag blir så arg över någon oförätt att det enda som kommer fram är tårar istället för riktig ilska.
Och så längtar jag bort och hem varje timma. Varje timma som segar sig fram. Hem vill jag och måla, fotografera, redigera, skriva, vara.
Går det att starta eget? Det borde gå vid sidan om allt tills jag märker om det bär sig. Då skulle jag vara tvungen att visa bilderna och måla medvetet. Men kan det bära sig? Säljer ens konst?
Har jag drivet?
Eller blir det mera knutar, trasselsudd?
Lika mycket som hösten ställer mindre krav och ger ro för läsande och kreatvitet med mera med mera och så vidare ger det också knutar.
För med hösten kommer mörkret, bristen på dagsljus, och alldeles för fort är det vinter igen.
Höstknutar. Inte så förtjust i höstknutar även om hösten annars är väldigt tilltalande.

2 kommentarer:

  1. längta bort ta mycket energi, bäst att vara där man är ;)

    SvaraRadera
  2. Det finns väldigt mycket information om hur man startar bolag på nätet men mindre information om hur man gör när man ska snabbavveckla bolag.

    SvaraRadera