måndag 5 september 2011

Vad jag har lärt mig idag

Idag har jag kommit fram till att jag aldrig skulle vilja jobba under mig själv. Att ha mig själv som chef är inget jag rekommenderar. Är det bra eller dåligt? Jag vet inte. Men jag vet att jag är krävande. Lika krävande mot andra som mot mig själv.
Jag har också lärt mig att jag aldrig, aldrig får gjort så mycket som jag tror att jag ska få gjort. Alltså av den tiden som är efter halv fyra på eftermiddagen tills det blir sängdags.
Imorgon kommer det upp ett nytt photshoprecept på moderskeppet, det ser jag fram emot. Då kanske jag kan testa något nytt och det är inspirerande och utvecklande.

Livet är inte svart och vitt. Det har jag inte lärt idag, men blivit påmind om. Jag är glad att jag lever med färgskalor och gråskalor. Att jag uppskattar skiftningar och nyanser.

Den här månaden har jag mycket att se fram emot, det uppskattar jag. Det blir spa, bokmässa, Karlstadresa.

Nu är det natten. Sov gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar