torsdag 22 december 2011

Boktolva 2012


Nu har jag valt några författare som jag vill läsa nästa år. Det blev drygt 12 stycken men minst tolv av dem tänker jag läsa under 2012.
Det är Enligt O som har den här utmaningen hos sig och det ska bli roligt att både läsa och se hur det går för andra Boktolvare. 

Inom parentes har jag skrivit några boktitlar och det är för att det är böcker jag haft på en att läsa not ett bra tag och då kan jag lika gärna passa på att läsa just de böckerna.

Förutom Stephen King har jag inte läst något av de andra författarna tidigare. Att King står med beror på att jag inte läst något av honom på säkert tjugo år.


Carin Gerhardsen

Jessica Schiefauers (Pojkarna)

Kate Morton

Lina Forss

Martin Jerns (Affektion)

Muriel Barbery

Måns Kallentoft

Naima Chahboun

Nam Le (Båten)

Neil Gaiman (The Graveyard book)

Nick Hornby

Sara Stridsberg

Sarah Waters

Stephen King (Under kupolen)

Stewe Claesson (Mördaren är död)




2 kommentarer:

  1. Sarah Waters och Sara Stridsberg finns med på min lista. Faktiskt också King som jag aldrig läst något av.

    SvaraRadera
  2. Själv läste jag en del King i övre tonåren, och när jag var några år över 20 läste jag en draksaga (?) av honom. Dags att återupptäcka tänkte jag, eller iaf se om jag vill återupptäcka ;)

    SvaraRadera