onsdag 21 december 2011

Nu blir detta en Bokblogg

Jag vill ha en plats där jag samlar mitt läsande och nu får den här bloggen bli just det.
Mina bilder visar jag redan både på hemsidan och en-bild-om-dagen-bloggen.

Eftersom jag vill läsa mer än vad jag tar mig tid till att göra tänker jag utmana mig själv till en Boktolva för 2012. Idén har jag fått från Enligt O, en bokblogg som verkligen inspirerar mig till att vilja läsa mycket mer än vad jag gör. Och som Enligt O skriver så händer det ju faktiskt ingenting om jag inte får läst böckerna.

En Boktolva är att under ett år läsa tolv författare som jag inte läst förut. Innan året är slut kommer ett inlägg om vilka författare jag väljer. Det blir som en första utmaning.

Jag lyssnar en del på böcker, en annan form av läsande. I boktolvan kommer jag dock inte ha med ljudböcker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar