tisdag 18 maj 2010

Bara VANN spa

Skrivarkalendern och skrivpuffar. Jag puffade på bra de första dagarna i januari. Fast besluten att jag skulle skrivpuffa varje dag det här året. Sen kommer det annat emellan, som jobbet och livet. Har jag för många trådar? Eller för få? För lite självdisciplin? Säkert är att jag bär på det där arvet.... det där som, så fort (nästan) det kommer beröm så drar jag mig undan och räds det som kanske blir bra. I synnerhet när det gäller skrift. Mitt självförtroende gällande bilder är så otroligt mycket starkare, när det kommer till de skrivna orden känns arvet så nära, så nära. Jag talar i gåtor, (inte tungor), men just nu är det viktiga att jag själv kommer igång. Läser du och undrar - fråga! Jag svarar om det känns riktigt.
Just anmäld till en skrivarkurs på distans, online. Förväntningar? Ja, massor! Förhoppning: mest att det lossnar, att jag vågar och att det ena kreativa ger det andra.
Ord och bild gick alltid hand i hand för mig förr. Då - som det känns för tio år sedan - och jag hickar till och inser att det är mer tjugo och lite till än tio...

Bröllopshelgen spenderade vi på spa och nu gör jag reklam för jag tycker att alla ska åka dit - det var så fantastikt, fantastiskt! Bara VANN spa - titta in och inspireras till att åka iväg för njutning. Det är ett ställe där personalen tar hand om dig från den stund dina vänner helt dig ovetandes åker dit kvällen innan för att reka... ;) Eller när du sedan själv checkar in. Proffsig personal ända från receptionen, till spaavdelningen, till restauranten. Maten är värd ett helt eget kapitel och vinerna därtill.

2 kommentarer:

  1. Spännande! Vad är det för skrivakurs? Vart är detta stationerat (ja förutom hemma då förstås;)!!!)? Kan va kul o kika på kursen sj! Får med kika in på spat o se vad de va förnåt!!!
    Mår mycket bättre idag! ;D
    Kraaam!

    SvaraRadera
  2. Jaså? Tulpaner är din favvoblomma kanske? :) Du får verkligen berätta mer om kursen sen när du vet!!! Tror min mamma har rätt, hon brukar ha de ;)
    Allt bra idag annars? Går fortfarande omkring på rosa moln gissar jag? ;)
    Hur ser de ut ikväll?

    Kraam!!

    SvaraRadera