tisdag 27 oktober 2009

Inaktiv

Egentligen är jag kanske inte inaktiv, jag gör en massa saker hela tiden.
MEN jag hinner inte det jag vill.
Igår var jag för trött för att ens öppna photoshop. Jag har bilder på barnen från i söndags som jag vill göra något med. Fina porträtt på barnen i rörelse. MEN. Doh! Det jag vill göra kan jag inte än. Jag har INGEN ANING om hur jag ska göra. Alltså måste jag lära mig. Från början förslagsvis. Från grunden. När jag helst av allt vill hoppa över och ta alla tänkbara genvägar direkt till hur jag får till slutresultaten.
Bristande tålamod. Bristande tålamod som till stor del kommer av tidsbristen känner jag.

Gå till Snäckan och måla är inte ens att tänka på just nu.

Det fina vädret lockar min längtan att rusa hem och rycka med mig kameran ut i skogen igen.
MEN klockan fyra kommer snickaren och eftersom vintertiden är här lär det vara mörkt, eller i varje fall för mörkt, för fotografiska äventyr när han är klar med borrandet i kakelplattan.

Läser gör jag nästan inte heller utöver en liten stund precis innan jag somnar om kvällarna, då blir det några få sidor medan jag kämpar med ögonlocken tills texten blir alldeles suddig av trötthet...

Imorgon ska jag i alla fall träna. Första träningspasset sen jag blev dålig. Spinning. Lär kännas som att få börja om. Jag som hade fått upp flåset riktigt bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar