måndag 12 oktober 2009

På väg tillbaka

Förra veckans förkylning knockade mig totalt. Som tur var blev jag tillräckligt frisk till lördagens bjuding hos våra vänner - mycket lyckat! Förstår bara inte hur tre glas vin kunde bli så mycket... ;) Söndagen var långsam. Inget sades eller gjordes förhastat.

På väg tillbaka ingen alltså.

Och på väg in i nya vinklar nu kameravinklar!
Vi ska köpa oss en kamera, troligtvis den här veckan och med det kommer photoshoppande är det tänkt.
Jag menar, jag har ju så mycket tid över - så varför inte? :D
Nåja, allt kreativt är bra och på någotvis föder skapandet mer skapande. Alltså ska jag lära mig photoshop och lägga fotografering i synfältet igen. Det var länge sedan. Och med digitala mörkrum blir det på ett sätt mer tillgängligt än var det var sist jag höll på med foto.

Förutom att jag inte kunnat träna på en dryg vecka nu har jag inte heller kunnat gå till Snäckan. Där rinner tiden något känner jag om jag ska få ihop några bilder att lämna in för bedömning i slutet av året - kanske början av december?
Nå, no time like the present, så det är bara att ta nya tag igen. Göra flera saker samtidigt. Känn ingen press ;)

Läst något har jag gjort dock, men det får bli ett eget inlägg om det senare eller en annan dag.
Nu ska jag fundera ut middagsmat, eller snarare åka hem och skaka frysarna och se vad som går att göra på det som finns hemma, båda frysarna är i stort behov av att frostas av så det är läge att tömma dem något!

Glömde; Tittar mer på bilder nu, fotosidor än läser bloggar. Får försöka hitta en medelväg där, vill ha lite av allt... nej, vill ha mycket av allt! Tiden, tiden....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar