onsdag 25 november 2009

Frågeformulär-Pocketbyte

Som en första del i mitt första - men förhoppningsvis inte sista - deltagande i bokbytande kommer mina svar i frågeformuläret här. Sen kommer jag såklart att skriva det andra inlägget mer fokuserat på böcker och läsande, det gör jag en annan dag.

Vad gör du helst på fritiden?
Målar, skriver, fotograferar, spelar WoW, ser film, läser böcker, läser fototidningar, lär mig photoshop. Det senaste i kombination med fotograferar är det som mest upptar min fritid just nu. Dagarna går fort... Sedan tycker jag mycket om att baka och vara ute i naturen, dock inte samtidigt ;)

Samlar du på något?
Hahahaha... :D OM jag gör! En tröst är att det var värre förr ;)
Men samlar det gör jag. I viss mån på böcker även om det samlandet verkligen var värre förr, men efter att i några år nu levt med större delen av boksamlingen nedpackat i förråd så är jag (nästan) botad. Annars, bilder - fotografier - länge leve digitalkamera, dator och externa hårddiskar! Snäckor, stenar, tidningar som kan användas till bilder. I min ateljé, Snäckan, får sådant här plats och där trängs även garner, färger, pärlor och annat sammel som kan vara bra att ha en eller annan kreativ dag!

Favoritfärg?
Näej. Alla färger är vackra beroende på sammanhang. Förr hade det självklara svaret varit blått. Idag väljer jag inte ut en.

Teve-serier som du uppskattar?
Tittar numer sällan på tv men hamnar jag i tvsoffan blir det gärna "Mord i Midsommer", "Hem till gården", "Vänner", sf av varierande slag eller annat avkopplande enkelt.

Favoritfilm? Eller: vilken slags film gillar du bäst?
Kieslowskis filmer klättrar aldrig ner från favoriterna, Himmel Över Berlin, Stekta Gröna Tomater och många fler är filmer jag gärna ser om. Och om igen. Slags filmer? Drama, sf, romantik, humor. Gillade Mamma Mia för att det var en glad-film, och tycker om både Harry Potterfilmerna och Sagan Om ringen-filmerna för att de följer böckerna väl. Till exempel.

Föredrar du te eller kaffe? Vilken smak?
Är både te och kaffedrickare. Måste jag välja - om det inte är morgon - väljer jag dock te. Gärna grönt, vitt, gult, rött. Helst "råa" utan smaktillsatser men även svart Kanelte (ibland blandat med Earl Grey), grönt limete och jasminete är favoriter.

Vilket slags godis tycker du bäst om?
Mmmm godis :D Lakrits, choklad - helst mörk choklad och gärna med ingefära, Ahlgrens bilar, skumtomtar, Dumle i alla smaker.... mm mm mm....;-)

Stjärntecken?
Vädur!

Något som du verkligen skulle avsky att få i ett paket till jul?
Något som inte givaren själv uppskattar.

Något som du verkligen skulle bli glad över att få i ett paket till jul?
Något valt med omsorg, givarens favoritbok/film/cd. Fotografier på familjens småttingar. (ja, det sistnämnda har såklart inte med hemliga bokvänner att göra utan är högst familjär bland vänner och familj).

Eventuella allergier eller födoämnesval (vegan, t.ex.)?
Inga allergier. Tack och lov!


Så, frågestunden över för den här gången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar