tisdag 10 november 2009

Novemberangst

Till och med träningen igår kändes oinspirerad rakt genom. November står längst ner i rank bland månaderna hos mig. Det är bara grått, regn, risk för snö, och kallt från dag 1 till 30. Orkar inte ens försöka göra något bra av den.
Sen att december kommer hack i häl ökar novemberangsten än mer... Att adventsljus kommer att lysa upp är en klen tröst. Tillhör den skaran som gärna skulle snabbspola tiden fram några månader nu. Och även om januari kommer efter november i popularitet så är det i varje fall på rätt sida årsskiftet så att det börjat gå mot ljus igen.

Idag blir det iaf lite skoj blandat med nytta efter jobbet. Börja med att slänga in en maskin tvätt för att sedan gå bort till Snäckan en liten stund. Efter det gå till ICA och fixa potatisar OCH till blomsteraffären för att hämta en bok som kom igår. "Styggelsen" av Amanda Hellberg. Den ser jag verkligen fram emot att läsa! Jag har läst författarens blogg en tid nu och språket där tilltalar mig.

Av potatisarna ska det sedan bli lapskojs. Vissa dagar är jag mer hungrig. Idag är en sån dag. Skyller även det på november.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar