tisdag 12 januari 2010

Läsutmaning 2010

Lockas av idén att utmana mig själv till läsning och att luta mig mot andra läsutmaningar i bloggar.
Jag börjar med att säga att jag valt ut några böcker av Charles Dickens och hoppar därför delvis på utmaningen hos Hellre barfota än boklös utmaning. Jag försöker dock vara lite realist samt att jag vet att jag vill läsa annat också, alltså har jag inte valt alla böckerna och jag väljer att inte nu säga vilken månad jag tänker läsa vilken bok...

Följande böcker av Dickens tänker jag i varje fall läsa under året:

Sketches by Boz/Oliver Twist
The Old Curiosity Shop
David Copperfield
Little Dorrit

Av dessa tänker jag börja med "Sketches by Boz/Oliver Twist" för den har jag beställt och tycker att den borde komma vilken dag som helst.

2 kommentarer:

  1. Vad roligt att du hänger på min utmaning! Och det var ju aldrig tanken att alla som ville vara med och läsa Dickens skulle läsa alla 14 böcker som finns med på min lista. Tanken var snarare försöka strukturera upp min egen läsning så att jag verkligen tar mig igenom alla böckerna under året. Så nu har jag en och ibland två böcker av Dickens att läsa i månaden och det tyckte jag var helt realistiskt med tanke på att jag läste drygt 110 böcker förra året. Så det finns gott om utrymme för annan läsning också. :-)

    Lämna gärna en kommentar på min blogg när du läst och bloggat om böckerna så jag kan läsa vad du tycker.

    SvaraRadera
  2. Jag ser förresten att du har länk till Lars Lerin. Har hört mycket om honom även om jag inte själv är så intresserad av konst. Men har en mor som är en stor beundrare av Lerin.

    SvaraRadera