måndag 4 januari 2010

Mitt kreativa - en stund i Snäckan

Nytt år, nya kreativa möjligheter.
I höstas bestämde jag mig för att det var dags att arbeta fram en utställning igen. Jag mailade en konstförening i närheten av där jag bor och fick svar att inlämningar för år 2011 skulle göras i slutet av 2009. Nå, det har blivit januari 2010 och jag antar att om jag skall kunna få till en utställning där får jag satsa på 2012. Visst hade jag kunnat skrapa ihop ett inlämningskit och de säger att de gör ateljébesök innan de bokar utställare. Men i ärlighetens namn - har jag ens en plan om vad jag vill ställa ut? Jag har ingen påbörjad sammanhållen kollektion. Det var flera år sedan jag målade varje vecka och lika länge sedan jag hade utställning.
Jag har inte ens uppdaterat hemsidan på evigheter för det enda som finns är påbörjat som jag inte vet hur jag ska fortsätta på.
Den kreativa dvalan jag varit i länge måste jag hitta vägar ut ur. Det räcker inte att luta mig mot jobbet och säga att det tar för mycket tid, är för kreativitetsdödande för att jag skall orka måla när jag kommer därifrån. Vill jag vara konstnär så måste jag ta mig tiden. Det finns inga genvägar.

Det finns inga genvägar.

Att vi köpte ny kamera i höstas har hjälpt mig mycket att se i bilder på riktigt igen. Att jag håller på att lära mig nya skaparvägar tex genom photoshop hjälper massor också. Att jag försöker skriva hjälper.
Men det är inte nog. Jag måste göra mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar