torsdag 4 mars 2010

Planer och upprepningar

Bokrean har jag ännu inte besökt i år. Inte heller beställde jag några via nätbokhandlar. Duktig flicka! Jag kommer att gå på bokrean dock och jag kommer att bära med mig olästa äventyr hem men jag tänkte begränsa mig så gott det går. Därför har jag tänkt att bara gå till två bokhandlar i år. Kanske får den ena ett besök imorgon.
På måndag tänker jag träna efter jobbet - det var alldeles för länge sedan och kanske, kanske kan den andra bokhandeln ett besök efteråt.
Jag har förstått att det är helt ok att säga vilken bok som kommit hem som recensionsex så då kan jag säga att den bok som Piratförlaget så vänligt skickade till mig och som jag börjat läsa är Anne Holts "Frukta inte". Min plan är fortfarande att ha läst den före recensiondagen som är 17e mars, får se hur det blir för det är ca tre sidor/kväll innan jag somnar... hm..
Osökt kommer jag till upprepningar; jag orkar inte, jag hinner inte, jag vill så mycket men men men....
Skärpa mig kanske?
Det där med att varje dag måla ett penseldrag hellre än inget alls, rita ett streck, skriva en mening, läsa en sida... allt litet är bättre än inget.

Idag är underbara torsdagsfredag vilket betyder att tiden imorgon är min tid. Min dag att vakna tidigt på och att göra allt jag annars inte hinner. I varje fall lite av allt.
Fotografera, måla, läsa, photoshoppa, skriva, slöa....

För sen blir det lördag och det där sista flyttlasset, är det tänkt, ska köras så innan vi vet ordet av är det söndag och söndagar brukar inte vara produktiva och sen börjar det om med måndag igen.

Nåja, vad vore väl en bal på slottet?


1 kommentar:

  1. tack så otroligt mycket, finaste du... jag tror du vet hur glad du gör mig med dina ord... dom liksom värmer upp hela hjärtat.

    KRAM/Jenny

    SvaraRadera