onsdag 22 juni 2011

Att räcka till

Snart har två av mina fyra veckors semester passerat. Å ena sidan känns det som att jag redan varit borta från jobbet längre än så, å andra sidan känns återgången skrämmande nära. Jag vill inte.

J a g v i l l i n t e t i l l b a k a .

Suck. Jag ska inte sitta här mitt i semestern och ha jobbångsest. Då är något fel.

Jag passar på att lata mig, inte styra dagarna för mycket utan faktiskt vara ledig. Fotograferat en del har jag gjort, men målat? Nej. Skrivit? Nej. Läst? Ja, mer än på länge faktiskt. Varit ute på promenader? Ja, tills mina onda benhinnor sade stopp.
Det gjorde tom ont i benhinnorna när jag simmade i morse. Var beställer jag reservdelar?

Inser just att det finns bra blandad musik bland Linas Matkasse spellistor på Spotify, det kanske kan få mig in i ett annat humör än det jag är på nu.

Vad behöver jag? På lång sikt? Oh, jag vet. Jag vet, jag vet, jag vet.

2 kommentarer:

  1. benhinnorna går ju tyvärr inte att byta ut även om jag själv eftersökt nya sådana...

    mitt lilla enkla tips till dig är att smörja in med voltaren-gel eller liknande en halvtimme innan du ger dig ut, jag testade det en gång och tyckte det gav ett bra resultat= mindre värk helt enkelt. som du nog har läst så har jag stora problem på just det området också.

    för övrigt vill jag bara säga; "lev i nuet varje dag som är kvar av din semester"

    vi är så jäkla dåliga på just det, iaf jag... man ojar sig över att ledigheten snart är slut och jobbet ska börja igen och då har man slösat bort den fina tiden med massor av strunt istället för att njuta.

    Kram

    SvaraRadera
  2. jag tänker som så om voltaren-gelen att eftersom man ändå har ont under tiden man går och man går ändå så kan man lika gärna smörja på gelen. den är bättre än att äta tabletterna som påverkar magen och insidan...

    men den är inflammationshämmande och det borde vara ganska bra ;)
    haha, nu blir säkert folk upprörda och tycker jag är galen men jag tänker att det är bättre att kunna röra sig smärtfritt än att inte röra sig alls ;)


    vart har du lanställe nånstans?
    här hemma har det ösregnat och åskat sedan sent inatt... och snart ska jag till salongen... urk.
    hoppas du har det bättre än vad jag har ;)

    SvaraRadera