söndag 19 juni 2011

Bokbloggande


Nu är inte detta en renodlad blogg åt än det ena än det andra hållet. Det är är mitt andrum där jag kan andas utan att vara allt det där jag vill vara...
Men det är ändå här jag lägger mina inlägg om böcker och det är via Andasin (och numera även twitter) som jag får boktips och inspiration från så många andra oerhört duktiga bokbloggare och hängivna läsare.
Hos Boktokig hittade jag precis ett boktips som jag ska lägga till min "att läsa lista" och det är "De ickesynliga" av Fredrik Härén. Förutom att jag själv har mina gamla låtsaskompisar färskt i minnet fast de gömde sig för mig för kanske 30 år sedan är boken väldigt vacker att se på. Hade jag sett den ute hade jag dragits mot den. Tack för tipset!

4 kommentarer:

  1. jag är verkligen en periodare när det gäller att läsa. det kan gå flera år emellan gångerna men när jag väl kommer in i läsandet så läser jag oavbrutet... däremot är jag kräsen, jag behöver relativt lättlästa böcker för att orka upprätthålla intresset.

    haha, jag låter lite efterbliven nu ser jag ;)

    regnar det hos dig också idag?

    här är det plaskvått och mina collietöser är både dyngsura och sandiga efter promenaderna :/

    SvaraRadera
  2. jag vill helst läsa böcker som är lite fiction, alltså som inte bara är verklighetsbaserade... jag älskar övernaturligt och andligt, jag älskar allt som inte är som vår värld är, allt som inte är vardag ;)

    ska läsa vad du skrev om den boken och se om jag kan beställa den i såna fall :)

    SvaraRadera
  3. och jag glömde att säga att den här bilden är otroligt vacker...

    SvaraRadera
  4. jo, och i sin egen blogg får man skriva vad man vill :)

    SvaraRadera