tisdag 14 juni 2011

Semesterlugn














Semester. Smakar på semester och vill ha mer, mer, mer. Lämnar in en extra lottorad, för vem vet? Kanske kan jag förlänga semestern, satsa på allt det där jag vill göra istället. Inte gå dit jag inte vill, vara den jag är och bara ha människor omkring mig som jag vill ha omkring mig.


Minns något från förr som jag läst: att alla du möter är dina spegelbilder. Oj, då finns det speglar jag vill hänga tunga svarta skynken över..


Jag läser, främst Cirkeln än så länge. Lär bli klar med den om ett par timmar. Jag är helt fast i historien och kände mig fasligt disträ igår när maken och goda vännen som han samåkt med kom hem. Sushin var utsökt och sällskapet underbart men delar av mig var i den där andra världen...


Igår var vädret somrigt om än inte så väldigt varmt. Det gick att vara ute. Jag var till havet en stund på morgonen. Fotograferade, andades, mindes. Sedan satt jag på altanen och läste. Idag är det höst. I varje fall höstkänsla och jag tycker inte om. Behöver ljuset, solen, värmen. Börjar drömma om solsemester. Parasoll och hav som går att bada i.
Passar katter gör vi den här veckan också. Den ena överst i det här inlägget. Skulle hamnat här men orkar inte teknikbråka mer idag. Sötis är hon. Och pratig. Mera kaffe får det bli nu för idag är det en trötthet i mig som inte vill släppa taget.




1 kommentar:

  1. Gud så jag avundas dig i det du skriver här... gick till havet, fotograferade, andades, mindes... och satt på altanen och läste...

    lugnet sprider sig i min kropp bara av att läsa dina ord och fantisera om att jag är där.

    saken är den att folk frågar mig med jämna mellanrum om jag är stressad och jag svarar alltid; -Nej, jag är inte stressad, jag är aldrig stressad även fast jag kan ha bråttom"

    men jag tror faktiskt att jag är stressad, alldeles för stressad, och jag tror jag skulle behöva vara på en plats som din.

    SvaraRadera