torsdag 9 juni 2011

Ljudböcker

Att lyssna på böcker är en annan upplevelse än att läsa. Såklart. Jag tycker om ljudböcker och jag tror det kommer ifrån att mamma brukade läsa högt för mig när jag var liten. Första gången jag fick Sagan om Ringen till mig var just genom högläsning, jag gick på lågstadiet och medan mamma läste ritade jag. På så vis hör skapandet ihop med lyssnandet av böcker.
Nu har jag sedan i mars använt mig av Storytel som gör att jag för en rimlig summa kan lyssna på böcker via datorn eller iPhonen. Och lyssnar gör jag. På bussen, på spårvagnen, när jag är ute och går, städar, spelar dataspel och när jag skissar eller redigerar foton.

Jag tänker skriva några rader om böckerna jag lyssnat på än så länge. En bärbar dator åker med mig under min första semestervecka så kanske kommer jag ifatt med en del av det jag "läst" under våren.

2 kommentarer:

  1. Det är verkligen mysigt att lyssna på ljudböcker!

    SvaraRadera
  2. nu är jag här igen, lite glad att ha någonstans att få läsa eftersom de övriga bloggar jag följer inte riktigt uppdaterar nu under sommaren i den takt jag vill ;)

    jag har själv haft världens största bloggsvacka, har inte fotat med mina kamera utan i princip bara med ajfånen, det är roligare att kunna facebooka eller instagramma sina bilder på en gång, att statusuppdatera sitt liv i form av bilder... då hamnar bloggen liksom i skymundan.

    Sen sitter jag med dilemmat om VAD jag ska skriva om på min sida... jag försökte ha en renodlad fotoblogg ett tag just för att få fram bilderna, innan dess körde jag den som en dagbok med bilder och sist blev det som sagt bara ajfånuppdateringar.

    jag vet fortfarande inte hur jag ska göra med/på bloggen nu i framtiden, vad vill folk läsa/se liksom...

    hupps, nu har jag babblat av mig lite... hoppas jag inte blev för rörig ;)

    SvaraRadera