fredag 19 februari 2010

Mannaminne.....

Om det är värsta snön i mannaminne vet jag inte förstås men någon sade att så här mycket snö så här länge har det inte varit sen 40-talet. Om det stämmer vet jag inte, kan tycka sånt är kul att höra men att söka faktasvar är inte riktigt min grej. Hur som haver så snöar det igen. Mycket. Små flingor och v ä l d i g t många!!

Något flyttlass blir det således inte imorgon utan det får vänta till söndag.
Hur jag känner mig på måndag - när det visst ska snöa ännu mer - vill jag inte ens tänka på.


Sade jag att jag får en klump i magen av obehag av en massa snö, i synnerhet när det är i kombination av blåst och människor jag håller nära mitt hjärta måste ut på vägarna?
Eller att jag själv är fysiskt rädd när jag själv måste ut och köra i snömodd och drivsnö?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar