torsdag 4 februari 2010

Teknik som inte fungerar är det värsta som finns!

Datorer och bilar. De ska fungera. Punkt.
Så när min dator plötsligt inte hittar hårddisken blir jag arg, frustrerad, ledsen och allmänt kinkig! Vadå inte hittar hårddisken?! Den är där, jag ser den, ingen har snott den. Men fattar datorn det? Nä. Så den timme photoshoplära jag tänkt mig spolades bort i ett nafs.
Nu ringde käre för en stund sedan och han ska köpa med sig en kabel hem för troligtvis är det en kabel som behöver bytas. Håller tummarna för det, jag!

Så, jag sätter mig med laptopen i soffan och tänker att tv och datorskrivande blir bra en stund.
Jo men visst. Eller hur. NOT. För tv'n har INGET LJUD! Va?? Jag tittar nästan aldrig på TV och nu när jag tänkte det med ett halvt öga så låter det inget om den. Och stumtv är inget för mig.

Ska krypa ihop med en bok i ett hörn istället.

Kanske är det det prylarna säger till mig just nu, läs mer, låt oss vila....

1 kommentar:

  1. ja visst är det typiskt och visst verkar allt sådant komma samtidigt, men kanske ska man lyssna på signalerna och hålla sig från tekniken den stunden... din kropp/sinne behövde kanske en paus.

    hoppas din helg har varit fin.

    SvaraRadera