tisdag 23 februari 2010

Recensionsex

Idag kom ett paket på posten med en bok från Piratförlaget, på vinst och förlust beställde jag hem recensionsex från ett par förlag i vintras.

Ifrån Ordfront kom "i en familj finns inga fiender" av Viktoria Myrén. Jag håller på att läsa den boken och den har fångat mig men jag är så trött om kvällarna att nästan slutna ögon läser ett par sidor innan jag försvinner in i sömnens rike.

Idag kom det en roman ifrån Piratförlaget som inte kommit ut ännu. Riktigt kul! Nu vet jag inte kutymen för detta så jag säger inte vilken bok det är än. Däremot ska jag försöka läsa den riktigt fort så att jag kan jämföra vad jag tycker med andra recensioner när de publiceras någon gång i mars. Riktigt roligt känns det här!

Sen har jag fått en ny pocketvän i Pocketkedjan som En full bokhylla håller i. Detta gör att jag i mitten/slutet av mars bör få ett paket med två pocketböcker i. Och på tal om det är det hög tid att börja fundera på vilka två böcker jag ska sända till Oprahbloggen i mars. Jag kan ju tyvärr inte sända en vidare så jag får leta hemma och köpa nåt kul ändå!

Nu ingefärste, dammsuga hemmet, göra ungsomelett med rödlök och bacon, kanske hinna photoshoppa något och sen är det kvällen igen...

2 kommentarer:

  1. Hej där
    Ja, du tips på vad jag önskar i nästa pocketkedjepaket, sa du.
    Har varit bortskämd ett tag med väldigt många bra böcker så jag känner mig lite kräsen just nu.
    Och det gissar jag var precis vad du inte ville höra:-)
    Men den äldre av de böcker du skickade förra gången var min första av den författaren och den var inte dum. Men sedan är jag sugen på en bra roman...
    Ja, eller bara dra till med något:-)
    kram
    Oprahbloggen

    SvaraRadera
  2. Vad tråkigt att du inte fick några böcker senaste gången, jag håller på att klura ut några extra bra böcker nu som kompensation. Eller - den ena boken kluras ut då, den andra blir ju vidareskickad. :)

    Vi verkar ha en del författare och genrer gemensamt, så jag hoppas att jag kan hitta något som passar dig fint!

    /Anna (Bokstävlarna)

    SvaraRadera