fredag 16 april 2010

En dröm, och så teknik...


Jag var inte det minsta intresserad av datorer och jag var sent ute att skaffa en. Med mobiltelefon likadant. Problemet är, eller kanske det roliga i det hela är, att när jag väl trillade dit på teknik så gjorde jag det rejält. Datorer har jag mer än en numer. Bredbandet ska vara så snabbt det bara går och givetvis kan jag surfa trådlöst på min lap när jag är annanstans än hemma. De första mobiltelefonerna jag hade var enklaste enkla sen kom jag på att en fräck design på mobilen var Jag och sen blev det viktigt med fungerande kamera i nästa modell och nu, nu sitter jag här med en sprillans iPhone som jag ska lära mig leka med! För numer bor det ett litet teknikfreak inom mig och jag gillar det lika mycket som enkelheten med en skogspromenad, en kopp te och en god bok.


På bilden ovan syns ett par av Nordiska Akvarellmuséets gästateljéer och att någon gång få råd att hyra en sådan en vecka är en av mina drömmar som jag hoppas kunna få uppfylla en dag. En vecka i egen ro, vattnet precis utanför, bara finnas och inspireras till skapande i bilder - målade och fotograferade - och texter. Nu är det ju inte så att jag har långt dit men att bo där en vecka... ja, det vill jag göra någon gång.

2 kommentarer:

  1. 1. Jag förstår dig :) Datorer, telefoner = teknik - har även för mig varit, förr, en annan värld :) Dock ligger du steget före. Har ju ingen Iphone! Istället för cd-spelare (som nu känns som en hel tegelsten), dels kamera och dels dator ska man gärna ha med detta i mobil. Den fungerar dessutom väldigt bra! Datorer har jag också mer än en.. OMG vi håller på att tas över av tekniken ;)!!!

    2. DET ser MER än härligt ut!!! vart ligger dom?

    3. Jätteglad åt din Iphone :D

    Kraaam!

    SvaraRadera
  2. gå in på app-store och köp dig den himla biliga hipstamatic-kameran... du kommer inte vilja använda din vanliga kamera sen och inte heller behöva redigera...

    du har sett mina hipstamaticfoton tror jag (även om dom inte är så många)

    SvaraRadera