måndag 12 april 2010

Vårsköna bokbytet svar på Bokfrågor

* Vilken genre håller du dig helst till då du läser?
Allätare. Både inom genre och generationer, dvs läser gärna även ungdomsböcker och kommer ganska snart att börja läsa om Gripes böcker tex (om jag hittar dem...risk finns att de är i källaren...).

* Favoritförfattare? (Har du alla titlar eller har du läst alla titlar; alltså, är det idé att skicka något av just den författaren..?)
Visst finns det favoriter men jag vill helst inte fastna utan vill läsa av många!
* Läser du på andra språk än svenska? Vilka?
Ibland engelska, just nu ligger ett par i läsehögen så att fylla på med engelska nu är inte aktuellt.
* Lyssnar du på böcker? Vilket format, i så fall?
Ja, gärna. CD och mp3. CD böcker har jag många som jag lyssnar på när jag målar. Att föra över dem till mp3 format att ha vid datorn, på promenader etc är ett av vårens projekt.
* Samlar du på böcker av någon särskild författare?
Både ja och nej. Samlat på Maria Gripe, Irmelin Sandman Lilius och andra men eftersom de flesta av mina böcker bor i lådor i källaren sen några år tror jag mig kommit över samlarmanin. Får se hur det blir när jag kan börja bära upp böcker ;)
* Har du någonstans publicerat en lista över böcker som du har läst eller som du äger? I så fall, var?
Tyvärr dåligt. Se föregående fråga varför... Senast lästa finns dock i bloggen. Så kika runt och fråga om det är oklart!

* Vad är du ute efter, då du läser? (Bildning, äventyr, romantik, hjärngymnastik, nya erfarenheter..? Försök att berätta!)
Jag vill underhållas, få komma in i världar jag inte annars är i.
* Finns det någon genre eller författare som du undviker? Vilken?
Verklighetsbaserade där barn far illa. Självbiografier på samma tema. Kiosklitt.
* Finns det någon genre eller författare som du gärna vill prova på, men inte kommit dig för? Vilken?
Jag har inte kommit till Twilight serien än.
* Finns det några särskilda titlar som du letar efter och som du skulle bli riktigt glad över att få?Fyll på med sådant som du gärna vill föra fram och som kan underlätta för din hemliga bokvän! Hemliga bokvänner och andra får ställa hur mycket följdfrågor som helst!
Inget jag kommer på just nu. Allt uppskattas!


1 kommentar:

  1. Hej hej! Bokvännen här, undrar vilka böcker som berört dig mest? Såna där böcker som inte lämnar huvudet och som du kan komma ihåg flera år efter att du läst dem?

    SvaraRadera