onsdag 14 april 2010

Tiburtius

har namnsdag idag. Namn är ord, ord är språk och sedan jag var riktigt liten har jag haft koll på att det är idag som Tiburtius har namnsdag. Med ändrade namnsdagar, tillägg och fråndrag är jag glad att T fortfarande står fast - och ensam - som dagens namnsdagsbarn.
Det är nämnligen även min födelsedag och därför minns jag, vet jag, känner jag just för dagens ovanliga namn.
Något mer speciellt än sushi tillsammans med Käre efter jag har simmat blir det inte idag. Solen lyser vårvackert och hade jag varit ledig hade jag tagit mig till en bänk och njutit en stund med ansiktet mot solen.

Grymt sugen på att göra bilder på olika sätt. Lika sugen som jag har brist på tid. Kan jag önska mig tid i födelsedagspresent så gör jag det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar