måndag 19 april 2010

Utvilad

För första gången på länge, i synnerhet en måndag, så känner jag mig utvilad. Hela den gågna helgen gick i vilans tecken och vi gjorde inte alltför mycket. Den lediga fredagen gick åt till att invänta tekniker för modemkontroll då bredbandet strulat en del. Tekniker kom och kontakt i väggen byttes ut, verkar varit botemedlet. Bilen var på verkstad och fick en ny packbox och sommardäcken sattes på plats. Till kvällen åt vi räkor med tillhörande bubbel, så gott!
Sen var det vila hela helgen i stort sett. Bar på en trötthet som kändes overklig. Som bomull runt huvudet och som det var bly i fötterna. Sov länge och sov mitt på dagen tom igår. Började tro att jag hade en förkylning på gång. Idag mår jag dock bättre och känner mig som sagt mer utvilad än på länge.

Nu, när det är kväll, och efter en arbetsdag känner jag mig trött och stressad igen. Det är så oerhört mycket jag vill göra. Mycket som jag känner att jag måste göra. Försöker att inte känna att helgens vila var bortkastad men kreativt var den det. Jag öppnade inte ps, jag var inte i Snäckan, jag drog inte ett streck, rörde inte färg. Fixade saker till iPhone och letade kamerastativ. Kanske köper jag ett stativ om några dagar, fjärrkontroll fick jag på födelsedan så kanske kan det bli fotograferande på nytt sätt om ett tag.
Fattig utan bilder.
Nu ska jag läsa klart en bok och sedan sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar