tisdag 22 december 2009

2010

Tillhör du någon som tittar in här ibland har du senaste dagarna mötts av ganska tråkiga iakttagelser om vinter och jul...

Nå, idag vänder ljuset åter, sakta men säkert efter Vintersolståndet igår. Att det inte märks på ett tag är en sak, men vetskapen om att det vänder nu känns värmande.

När jag tittar runt i olika bloggar ser jag sedan någon vecka tillbaka fullt av nästa-års-planeringar. Kul, om än lite stressande, (mer stressande än julen i slutet av veckan faktiskt...), men också inspirerande.
Jag har hittat ett par läsutmaningar som jag funderar på att hoppa på. Får länka till dem en annan dag men den ena är att läsa Dickens och den andra är att läsa boken+se filmen. Kul. Nu hittade jag en deckarutmaning och känner "jaaaa vad kul" men måste hejda mig, (Robban Broberg hoppar upp i skallen på mig: "måste hej, jag måste hej, jag måste hejda mig).

Det är ju inte bara böcker jag har svårt att få tiden att räcka till. Åh, det är så inspirerande att läsa om andra som läser och jag vill läsa alla böckerna jag med.... men....
MEN det är så mycket mer jag inte hinner eller tar mig tid till så om jag ska starta en utmaning för mig själv för nästa år måste den innehålla måleri, fotograferande, photoshopande, skrivande förutom läsandet.
Och då pratar vi bara de kreativa bitarna....



3 kommentarer:

  1. Sv: Då var det som jag trodde :) Tack än en gång för paketet!

    Och God Jul!

    SvaraRadera
  2. ohhh nu började jag sjunga på den osså :D

    SvaraRadera
  3. shit vilka vackra tavlor den där Lars har gjort... suggestiva på nåt sätt... Jag håller verkligen med om att vissa påminner om mina foton, speciellt det fotot som är över en väg med ett hus och himmel, den påminner om bild nr 2 i hans galleri... visst?

    SvaraRadera