måndag 21 december 2009

Magin är borta...

...magin över julen är borta. Jag kan inte påstå att jag letar efter den längre, konstaterar mer. Borta. Jaha.
Visst blir det lite jul med maten och familjen och Kalle Anka lär vi inte hinna se och de små är ändå mätta på allt tecknat och animerat nuförtiden så Kalle Anka är tråkigt och gammaldags.
Vit jul blir det i år ser det ut som. Vitt och kallt och jag ser härifrån där jag tillbringar dagarna att bilderna skulle kunna bli riktigt fina idag men när jag kommit hem är det mörkt och försent och vardagspyssel och sen är det kväll och sova och klockan ringer halv fem imorgon igen och så börjar det om.
Sen är det julafton och de som inte är där kommer att vara saknade - Mamma min mamma som inte fick leva så länge som hon tänkt tex - men vi gör mumma till maten och vi blir varma om kinderna och fnitterskrattar en del.
Magin är borta för jag kan bara vänta på att helgerna är över och den riktiga vardagen är tillbaka och snön smälter undan och våren gör sin comeback.
Några extra lediga dagar har jag i början av det nya året, dagar som förhoppningsvis kan vara kreativa på olika sätt. Skapande och planerande.

Hur som helst är magin borta och jag vet inte ens om jag orkar försöka leta efter den igen.





...


1 kommentar:

  1. men då.... :(

    KRAM och hoppas du får iaf en trevlig dag i morgon även fast du inte har någon julstämning (det har inte jag heller).

    SvaraRadera