onsdag 16 december 2009

Snöfall

Jag vet att det för vissa nästan är som att svära i kyrkan men jag säger ändå att jag tycker sämre om när det snöar än när det regnar.
Visst, jag håller med om att när det kommit kanske 10cm snö och det är ca -10 grader och solsken - då är vintriga dagar vackra och sköna.
Men det blir ju aldrig så. Ytterst sällan i varje fall.
Därför blir jag låg och dämpad när det snöar, som nu. Det gråa ute är nästan ännu gråare än när det regnar, tom snöflingorna känns grådaskiga.
Sedan vetskapen om att om det kommer mera snö så blir det sörjigt och halt.
Tycker inte om.

Så när det ändå är vinter nu, vilket jag tydligen inte kan blunda för, så passar jag på att slänga in/upp/iväg en önskebön om några vackra, vita dagar denna vinter. Dagar där jag kan få vinterfotografera snötyngda träd och istappar längs klippväggar. Jag vet att de finns, de vackra dagarna, har bara så ofantligt svårt att inse det när det är gråväder i snöfall som just nu...

2 kommentarer:

  1. Förstår dig lite :).. allt är så svart ute så när det äntligen kommer snö på backen (då menar jag nån cm iaf) så blir jag bara glad - för allt som är ute förvandlas till vitt/svart istället för grått/svart.. gråa och mörka vinterdagar klarar jag inte.. GRÅTT är trisst! Hellre vitt isf XD Men JA - en tio cm snö är inte ALLS fel!!!!!!

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. oj har ni ingen snö alls?

    här är det rena rama vinterlandskapet just nu, och kallt.

    symbolen på flaggan tillhör en organisation som jag tror kallar sig Nationellt motstånd, inget jag är involverad i men jag fotar utan att ta politiskt parti ;)

    SvaraRadera