fredag 11 december 2009

Någon önskelista

har jag inte. Har nog alltid varit dålig på att önska mig saker eftersom jag tycker om att överraskas. Lär mig aldrig riktigt att utebliven önskelista kan leda till missförstånd och uteblivna uppfyllda förhoppningar. (Som när jag fyllde jämt härom året och i min enfald trodde att alla skulle fatta att de kunde lägga ihop till en större present i form av exempelvis en kurs på Gerlesborgsskolan. Nå, jag lär fylla jämt flera gånger så....;))

Småsaker är jag dock bra på att dels önska och sen inte ha tålamod att vänta på utan istället skaffa själv. Troligtvis blir det så med "Agatha Christie - ett engelskt mysterium" som jag hittade på pusseldeckarna.

1 kommentar:

  1. jag har aldrig kunnat önska mig något, varken i födelsedagspresent eller i julklapp... jag känner mig så girig då... inte heller kan jag komma på något att önska mig... så iförrgår satt jag och klurade och det visade sig att jag behövde ett batterigrepp till kameran, en ny fjärrutlösare men denna gång med kabel då den andra inte skjuter av som den ska, en wacombräda och en ljusterapilampa... MEN, detta är alldeles för dyra saker att önska sig så jag Hrrrmmm, köpte allt själv... vilket leder till att jag fortfarande inte har något att önska mig så min man står där utan att veta vad han ska köpa åt mig i julklapp :D

    snacka om att vara störd (jag alltså)

    SvaraRadera