onsdag 16 december 2009

Julklappspåse Large


Tack så väldigt mycket Hemliga Bokvän!!
Givetvis kunde jag inte vänta till julafton - det gör jag bara om det finns regler kring presenter ;)
Redan på väg från Blomsteraffärsposten öppnade jag påsen och tjuvkikade!
Det första jag såg var "Kvinna i Grönt" av Arnaldur Indridason och det fick mig att le stort eftersom jag senaste veckan gått och tänkt på att jag borde önskat något av just denne författare!
När jag kom hem fick jag sedan plocka fram del efter del och blev lika glad över varje sak kan jag säga!
En fin värmeljuslykta och en hempysslad (?) tomte! Vilken TUR att jag inte väntade till julafton för julpynt ska vara framme nu om det ska vara något!
En roman "Vindens Skugga" av Carlos Ruiz Zafón - känner inte alls till varken romanen eller författaren så den ska bli väldigt spännande att läsa.
Sedan var där i påsen en FILM! Oväntat men mycket roligt! Inte heller den känner jag till även om jag har en aning om att jag borde det.... "Monsunbröllop" - kanske blir det att se den till helgen...
Dessutom var där skumtomtar, mörk choklad och handgjorda praliner från Åre med julsmak, (Saffran, Apelsin, Pepparkaka, Vanilj och Mörk Chokladkola). Godisdelarna har jag gömt undan lite så att jag får smaka i lugn och ro till helgen men mmmm vad godissugen jag blev nu!

Nu ska jag försöka lista ut vem du är som har varit så fyndig.. Du skrev att boken är en av dina favoriter men eftersom det är två böcker så vet jag inte vilken du menar ;) Jag får helt enkelt surfa runt, igen, bland bokbytarbloggarna.
Det är ju så himla kul att se vad alla skickat och fått men nu har jag även en gåta att lösa.

Tack igen, och God Jul till dig med!

1 kommentar:

  1. Åh vad kul att du inte läst böckerna, det var lite klurigt, "Vindens skugga" var favoriten. "Kvinnan i grönt" var lite bonus men den är också bra. Jag lämnade inte så många ledtrådar kanske...? /Den leende bokvännen med tumult och tonåringar omkring sig :)

    SvaraRadera